Boekbespreking

juni 6, 2019 | 20:00 - 21:30

“Maria, een weg tot Jezus” van ds. Herman de Vries, Ternaard.

“Dit boekje tracht in de vorm van een aantal korte meditaties een kleine bijdrage te leveren aan het gesprek tussen de Rooms-Katholieke kerk en de Reformatorische kerken. Onverwachts werd de schrijver geraakt door Maria en haar aanwezigheid in het geloofsleven. Hij hoopt op begrip van de lezer voor de wijze waarom de moeder van Jezus een plaats inneemt in de harten van vele gelovigen. Rondom haar zouden wij een startpunt kunnen vinden voor een oecumenisch gesprek. Maria is een weg tot Christus en het is goed om haar de eer te geven die haar toekomt. De meditaties vormen samen een dagboek van de maand”  (tekst achterflap)

De schrijver merkt op dat dit geen boekje is om achter elkaar uit te lezen. Maar bijvoorbeeld elke dag een hoofdstukje. Dat zou goed kunnen in de meimaand, omdat dat vanouds de Mariamaand is. Die suggestie volg ik graag op: wie in mei het boekje langzaam maar zeker doorlees, is mooi op tijd klaar als we op 14 juni bij elkaar komen om eens uit te wisselen wat het met ons heeft gedaan. Uiteraard zijn Rooms-Katholieke medegelovigen (en anders- of ongelovigen) hierbij zeer welkom!

Kosten: aanschaf boekje (ongeveer 15 euro). Dit boekje is alleen nog tweede hands te verkrijgen.
Mocht u dit boekje niet willen of kunnen kopen, geef dit dat even aan bij de aanmelding.

aanmelden: predikant@sintpiterkerk.nl of telefonisch 0566-84 4444
Lokatie: wordt t.z.t. bekend gemaakt

Vervoer kan desgewenst geregeld worden.
N.B. wilt u deelnemen aan de boekbespreking, maar niet kunnen op de aangegeven datum, laat het dan ook even weten.