Vanuit de kerkenraad (wk 18) 3 mei

Vanuit de kerkenraad

Aangezien al een aantal jaren het bloemleggen bij het monument, ter nagedachtenis van de doden uit de Tweede Wereldoorlog op de zondag vóór 4 mei na afloop van de dienst, door maar enkele gemeenteleden bezocht wordt, heeft de kerkenraad onlangs anders besloten. We blijven vanuit onze gemeente een bloemstuk leggen maar sluiten aan bij de reguliere herdenking op 4 mei. Door de Coronacrisis is de gehele herdenking dit jaar anders vormgegeven. Er zal geen publiek aanwezig zijn bij dit moment. Het 4 mei comité legt bloemstukken bij het monument en op de begraafplaats. Namens de PKN gemeente Grou – Jirnsum wordt er een bloemstuk gelegd door Hennie Reitsma (lid van het 4 mei comité). De bloemendames hebben hiervoor zorg gedragen.

Op zondag 3 mei a.s. zal onze dienst er als volgt uit zien:

– Carl op orgel: Largo – C. Ph. E. Bach

– Schriftlezing: Exodus 17: 8-16

– Carl op orgel: lied 806 coupletten 1-3

– Overdenking

– Carl op orgel: Thema met enkele variaties – C. Ph. E. Bach

Klik hier voor kerkdienst week 18

Nogmaals wil ik u erop wijzen dat er een Whatsapp-groep is vanuit de kerk. Hierin worden foto’s en ideeën gedeeld en gewoon verbinding gezocht met elkaar. We kunnen u toevoegen aan de kerk appgroep, laat het dan weten door mij even een appje te sturen, dan voeg ik u toe (0628275611).

Heeft u vragen, ideeën of zorgen laat het ons weten. Met uw hulp kunnen we als gemeente zo goed mogelijk om elkaar blijven denken. Alle informatie en onze speciale diensten kunt u vinden op onze site www.sintpiterkerk.nl.

Maandag 4 mei a.s. zal de vlag ook op de Sint Piterkerk de gehele dag halfstok hangen, dit als blijk van eerbied en respect voor de doden nu 75 jaar na de Tweede Wereldoorlog. Op 5 mei vieren we de vrijheid met een vlag in de top van de Sint Piterkerk.