Afscheid predikant

Na 7 jaar heeft vandaag, zondag 6 september,  in de Sint Piterkerk het afscheid plaatsgevonden van dominee Reinier Nummerdor. In deze 7 jaren is er gebouwd aan het zijn van kerk voor het dorp en daar heeft Reinier op zijn eigenwijze zo mooi kleuring aan gegeven.

Kerk zijn houdt niet op bij de muren van de SInt Piterkerk of het kaft van de bijbel. Reiner gaf aandacht aan hen die dat nodig hadden en was zo trots toen de deuren van kerk open gingen voor vluchtelingen in Grou die kleding en schoenen nodig hadden. Ook de behoefte aan het goede gesprek met deze mensen pakte hij op door met een tolk verdiepende, inspirerende en verbindende gesprekken aan te gaan. Ook legde hij verbinding met het dorp door ZEN-meditatie bijeenkomsten te organiseren waarin hij mensen kennis liet maken met momenten van bezinning in een andere wijze van ontmoeten.

Maar ook binnen de kerk bracht hij bezinning en wijsheid waarmee gemeenteleden aan het denken werden gezet. Nooit vanuit overtuiging maar altijd vanuit de idee om iemand te inspireren. Helaas kon niet iedereen bij de dienst aanwezig zijn door de beperkende corona maatregelen maar het was een mooie dienst die werd afgesloten met een gezellige borrel in de zonnige tuin van de Sint Piter. En om met de mooie woorden van Gerrit  Breteler af te sluiten: “In libben sûnder wiisheid is in libben sûnder ljocht; In libben sûnder leafde is in libben om ‘e nocht.”